Sunday 28 May 2017

Sambutan Hari Guru 2017

PEPATAH Melayu ada berkata ,”Guru ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi orang lain,” yang menunjukkan betapa besarnya pengorbanan seorang guru. 

Justeru, pada tarikh 26 Mei 2017, SMK Bandar Tasik Kesuma, Beranang, Selangor telah mengadakan Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah yang julung-julung kalinya diadakan di Dewan Aspirasi Kesuma bersama-sama pengetua baru En. Mohd Fauzi bin Abu Bakar. 

Dewan terbuka ini telah dibina hasil kerjasama dan kutipan dana pihak PIBG dan sekolah bagi merealisasikan hasrat pihak sekolah untuk keselesaan murid-murid dan juga guru-guru menjalankan aktiviti-aktiviti sekolah.

Bertemakan ‘P. Ramlee & Saloma’, sambutan Hari Guru ini telah dirasmikan oleh Yang Dipertua PIBG En. Abdul Rashid bin Abd Aziz, bersama-sama tetamu jemputan, En. Anuar bin Haji Abd Ghani, Naib Yang Dipertua PIBG, Ajk-ajk PIBG, serta warga SMK Bandar Tasik Kesuma yang berjumlah hampir 1620 orang hadir untuk memeriahkan lagi sambutan pada hari ini. 

Pelbagai acara dijalankan seperti persembahan pelajar bertemakan klasik ,nyanyian hari guru dan sukaneka. 

Tahniah kepada semua yang terlibat bagi menjayakan sambutan pada tahun ini. Juga tidak lupa kepada penderma yang sudi menghulurkan sumbangan.

AKHIRNYA impian tercapai apabila buat pertama kalinya Dewan Aspirasi Kesuma digunakan sempena sambutan Hari Guru SMK Bandar Tasik Kesuma 2017. Amin

TERBAIK... Cikgu kita berposing zaman P. Ramlee.

CIKGU-cikgu ala-ala Saloma.

HEBAT BERGAYA cikgu-cikgu kita...

UCAPAN aluan daripada Pengetua SMK Bandar Tasik Kesuma. Encik Fauzi bin Abu Bakar.

SAMBUTAN Hari Guru dirasmikan oleh YDP PIBG SMK Bandar Tasik Kesuma, En Abdul Rashid Abdul Aziz.

STEADY Pengetua! Acara sukaneka bermula

KUMPULAN Keluarga 69... Bergaya tetapi tak jadi juara...

BERGAYA sakan... Juara kumpulan pulak tu. Tahniah Kumpulan Doremi!
BEGITU serius cikgu membaling 'bowling buah kelapa'.


TAHNIAH kepada guru-guru yang menerima Anugerah daripada pelbagai kategori
BARISAN Kelab Guru SMK Bandar Tasik Kesuma yang sentiasa ceria...

SAMBUTAN menjadi lebih meriah apabila Utusan Malaysia keluaran 28 Mei 2017 menyiarkan liputan mengenai sambutan Hari Guru 2017 SMK Bandar Tasik Kesuma. 


No comments:

Post a Comment